Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 24, 2009

aku ditipu or aku dh bantu kepada yang perlu...

...........in the beginning..
time ni kt pudu...ngah tgu bas nk lik kg....puas ku mncari tmpat duduk...di satu sudut dptla gak aku mnempek kt c2...sblahnyer da srg laki...rmbutnyer rapat cm askar pkai tshirt putih n kasut hitam..klihatannya selai spinggang...tup2...dia tnya aku...aritu sabtu.."adik...arini baitulmal bkak x....aku ckp xpast p.cik....aku pn sbnrnya tkut nk ckp ngan org sebarangan ni...aku bacala gak pendinding takut ma...pudu tu lubuk puaka..huhu...tetiba..p.cik ni story...p.cik bru kuar penjara dik...al kisahnya pnjg..aku pendekkn...sblum msuk pnjara dia dtg kl ni jd despatch...dia dtg dr kamunting payrock ninggalkn ank bini tuk cr wit lebih....tuk snangkn diri dia d kl ni...dia bli motor sbijik...tup2 wak2 dia nk renew roadtax...dia kene tgkap...coz geran motor palsu...xpsal2 masuk penjara..kuarga dia kt kg xtau...spaila ari dia kuar n jmpa aku kt pudu 2...dia tunjuk wit kt aku rm 20 cm2...dia ckp p.cik xckup wit tuk tmbang lik kamunting...wit yg da pn da polis bg msa kt penjara...aku pn jd kesian...aku tnya tmbang bpa...dia ckp 20 lebih...aku pn bg rm10 lbih cm2...coz aku xda wit..da 20 je dlm wallet....dia ckp klu adik xpcya amik no balai polis ni dia bg kt aku...dh bg wit tu...dia ckp kt aku suh tgu jp..dia nk g bli tket n tunjuk kt aku...after 5minute...die dtg n tunjuk tket kesatuan yg dprint kamunting..real..aku percayala...pastu dia ucap tima kasih bnyk2 kt aku n mdoakn dmurahkan rezki...p.cik tu pn berlalu pergi...dlm ati aku hanya berserah pd ALLAH...klu aku dtipu...anggap ia sbg sedekah..klu btul..smoga p.cik 2 slamt spai ke pangkuan istri n ank2nya... bila aku story kt myhubby..dia punya mrh kt aku...dok ckp ngan org xknal kt pudu..mcm2 leh jd..pukaula apa la....aku snyap jer...apalg..smakin iso myhubby kt kesayangannya ni..huhu...alhamdulillah xda apa yg jd kt aku...
moral of the story????

No comments: