Friday, October 1, 2010

sweet moment : )

slalu skip ja berblog ni...time mood ada bru nk post something...tp cba utk sematkan d blog yg agak bersawang ni...utk merakam saat terindah spjg kehamilan pertama...
Alhamdulillah dh 8minggu....
1st tu teringat msa xcnfirm lg pregnant..dpghujung ramadhan..keja menangis ja..konon mcm sensitif sgt ngan hubby tu...cket2 nangis...xtau napa..jd cedey semacam ja...bab beli makanan berbuka kt bazar pn bleh nangis...huhu...mcm2...hubby dh mula perasan..napala ngan bini aku ni...dhla jrg jmpa...weekend ja dia blk...dok tunjuk perangai mcm2....bla dh tau preggy tu...apalg si hubby...ptutla syg dok perangai mcm2...da baby upanya dlm peyut...bkn main lg dia sronok...ye ye nk jd abah : ))))
Pastu si hubby lak tringin lebih nk mkn rojak...yg mom to be ni mkn cket ja..dia abiskn suma...mrajuk lg...huhu...apa kes pn xtaula pa&ma to be ni...mcm2 karenah...
1lg yg xleh thn..smenjak 2 menjak ni..hubby dok tergila2 main game kt anset tu...spai wife pgil pn xmenyut...wt do know jer...tiap ari..bngun tdo nk tdo sblom mkn pas mkn...adoi geram tul...pdhal sblom ni xda pn nk belek game kt anset tu...dlm keta pn leh main game..aishhh xtaula...
spaila 1 ari tu...dh bengang sgt  wt kita cm tgul ja dok sbelah..cbuk ngan game dia tu...apalg kucapai anset tu n terdelete trus...sebenarnya xniat nk delete pn...cma nk acah ja...tp tertekan trus delete...pastu dia majuk..dia ckp spai ati mama delete yg papa ngah main...alahai rsa serba salah bla tgok ank mata dia..rsa cedey sgt..sowie syg mama xsngaja...pastu la ni..igt xmain dh...dia p cr game len plak dok main..adoyai...gelagat suamiku..huhuuu

buat msa ni nk kata alah tu xtaula nk ckp...pening2 biasa ja..cma xleh nk tenung pc lma2..berpinau mate cek...mybe sbb bru lg..arap2 xla alah truk....bab mkn lak...bla mkn tu jd takut klu mkn bnyk nk muntah...tp undercontrol lg..xdala muntah2 lg...tp mmg asyik lapo ja...pas b.fast xspai sejam lapo n lapo lg...sharp kul 1 trus cr mkn tghari plak....
sentiasa berdoa agar dipermudahkan sumanya...
xada alahan yg truk2...n xmoody sgt..sabar ja...
<3MoM wAnna Be<3

Wednesday, September 15, 2010

Syukur Alhamdulillah...abah & mum wanna be~

Ku panjatkn syukur pdMU YA ALLAH atas pemberianMU ini...peliharalah ia sehingga selamat dilahirkan dalam keadaan sihat & sempurna..mentaati segla perintahMU dan kedua ibu bapanya...menjadi ank yg soleh & solehah...aminnn

Di penghujung Ramadhan yg lalu...period dh lewat seminggu...mls nk check lg..n xnk berharap sgt tkut kecewa....2ari sblom rya...tanggal 8 Sept bersamaan 29 Ramadhan...msa tu kt kg dh...mmg dh rsa pening2 n asyik nk marah ja kt hubby...pastu g pekan sik bli pregnancy test...blk tu trus check...+VE...YA ALLAH syukur sgt hnya tuhan yg tahu...trus tunjuk kt hubby...hubby trus nangis...pastu dptla pelukan n ciuman penghargaan dr dia...terima kasih sebab bg abg anugerah ini syg...hubby gembira xterkata..lgpn dia mmg suka budak2 n sgt close ngan suma ank sedara dia...HANYA TUHAN YANG TAHU....
Apa pn pd awal kehamilan ni..mmg kna sgt berjaga2 n hati2 nk wat suma benda...insyaALLAH sumanya akn selamat..arap2 xda sebarang alahan..permudahkanlah segalanya YA ALLLAH...ug betsnya thn ni wawa dpt posa sbulan..xmiss lgsung...so rya pn kna sbulan..yeay!!!!


mommy wanna be

Friday, August 13, 2010

Sememangnya aku wanita biasa...

Aku ini wanita biasa

Bisa sakit luka kerana cinta
Dingin sepi kerap menyapa
Air mata jatuh lukisan raga


Kadang ku kuat setegar karang
Kadang ku rapuh lemah liar merana
Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut ghairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih

Ya ALLAH..kau tabahkanlah hatiku...untuk menempuh semua dugaan mendatang...sesungguhnya aku lemah..tp dengan bantuanMU YA ALLAH..Aku cuba tuk menghadapi semua dgn tabah dan kuat..biarlah air mata menjadi peneman setia asal aku tidak menyusahkn sesiapa...

Semakin genap usia 25 tahun di bumiMU YA ALLAH..semakin banyak yg aku hadapi...sesungguhnya itulah rencah kehidupan seorang manusia...untukku fahami..pelajari..hadapi dan lalui dgn sebaik mungkin...pengalaman n pengajaran yg amat berharga....hanya di sini dpt ku luahkn semua...

Sesungguhnya aku mohon untuk  dipermudahkan segala urusanku dgnMU..tanggungjawabku sbg seorang hamba...seorang isteri..seorang anak..seorang pekerja...seorang insan yg mampu memberi kebahagiaan kepada semua..bukan menyusahkn bukan membebankan...ku pohon padaMU YA ALLAH..berikanlah aku kekuatan untuk menempuh apa jua dugaanMU...

Di kala aku sedih n gembira aku sentiasa ingin mengingatiMU sbg penciptaku ..yg MAHA AGUNG..MAHA PEMURAH ..MAHA PENGASIH..MAHA PENYAYANG...YA ALLAH...bimbinglah aku ke jalan yg benar...jln yg diredhai olehMU...aminnn ya rabbal alamin...

Monday, August 9, 2010

Redha...

PJJ= PENGANTIN JARAK JAUH
msih pengantin lg kew?15.8 ni gnap 3bln kami kawen...
kerja d tempat bru...d tepeng ni ha..alahai..bnyk benda sy blajar..bkn bab keja ja bab len pn...
dgn dugaan kesihatan..asyik demam jer...dh sebulan lebih ni..batuk pn xhilang2...risau sgt ati ni..mcm2 fikir...
+plak kt perak ni yg agak femes ngan tuttttt.....sguh menakutkan...hnya mampu berdoa agar dijauhkan suma yg xbaik tu..wt pendinding gak la...xda pcya sgt tp berjga2....kt pejabat kemajuan daerah ni dgn hnya 6 org staff tmsuk sy...tiap2 ari umpama bkak kedai pg2..pas2 ptg kul 5 ttupla kedai blk...sumanya independent sendiri..keta ofis ada..tp xda driver cm kt hq...drive sndri okay...sumanya adalah 1 pengalaman...berdepan dgn kontraktor yg mcm2 ragam.....tp yg bestnya di musim buah ni...tiap2 ari..klu techniciant pegi side or da kontraktor dtg...ofis kecik ni dilambak ngan buah durian..hampir 1 lorila kn...pulasan..dokong...langsat..manggis suma ada..yg penting free...ermmm..mknla spai leh wt tempoyak...sguh mengujakn..huhu...kdg2 mkn kfc..nac ayam free..ada ja yg dtg bagi...tp sblom nk trima pemberian org (kontraktor) tu kna tnya dlu...ni da unsur rasuah nk dpt projek ke ihklas nk bg..klu sbb nk projek mna leh mkn..huhu...pendek kata kt cni..sgt terdedah ngan suma tu...SPRM..BE WARE!!!! wink2 : p
 tp 1bab yg menyedihkn skunk..n desperate gak la..coz gaji bln 7 xmsuk2 lg...arini dh 9hb..klu kt hq dlu hjg bln xpn awl bln dh msuk dh....sabo ja....klu sok lusa xmsuk lg....xtaula...sabar lg....
coretan caca merba lg...weekend bru ni hubby dtg amik g lumut..nk cuci umah kuates kt sna...weekend ni la bru dpt jumpa ncik suami..sronokla...bila tba ari jumaat..dptla msuk base camp kt lumut tu...pnyala ssah..sbb xda pas lg..kna tgal ic..cm kt kolej dlu plak..msuk ja rumah baru kami tu..huhu..kuatesla..dr thn 80 an agaknya kuates tu..jauh beza ngan kuates kt putrajaya yg msih bru tu...lampu neon yg xleh thn tu...kuning ja...sakit mata kot...apapn syukurla gak..ada gak umah nk dok..yg penting free bayar electric n air ja...lgpn umah sewa kt tepeng lg nk bayor..bnyk blanja tiap2 bln...ermmm...aishhh...spai bila nk mcm ni...brendam air mata ja..+plak klu sabtu n ahd hubby kna duty..mmg xleh jmpa lgsung dlm sminggu tu...kdg2 sabtu ahad wlu xduty or keja pn..klu da emergency..dieorg akn call hubby suh msuk keja mcm ahd semalam...berhanginla si isteri ni..bru nk mnja2 ngan suami kn...tup2...yunk...siap2 abg anta lek tepeng..mlm ni abg kna duty...ohh tidak..cedey sgt msa tu...dhla jmpa pn sabtu ahd...pastu cmnila plak....apalg muncungla mulut..air mata pn kuar...dr lumut spaila kt umah tepeng..snyapja dlm keta..protesla tu...dlm ati ni mmg faham keja hubby cmtu..tp nk jgak mrajuk....dgn badan yg xchat...mmg sgt stress...tertekannnnnnn...hnya kesabaran mampu melenyapkan suma ni....bila suami ckp nk blk..xcited ja tgu..tp bla call xdpt blk..cedey sgt rsa...mmg frust..tambah2 klu dh siap masak tgal nk hidang ja...mcm aritu...last2 mkn srg2...hnya tuhan yg tahu...skrg ni hubby dh pesan siap2 xyah msak apa2...klu dia blk mkn ja luar...sbb dia xspai ati klu isteri menangis dan asyik menangis..tp tu sja yg mampu dibuat tuk  lepaskn tekanan....skrg hnya mampu bersabar n bersabar n berdoa supaya dikurniakn kebaikan kpdku dan suamiku..kebahagiaan rumah tangga kami...aminnn

Wednesday, August 4, 2010

Mulianya seorang isteri disisi Allah....

Mulianya seorang isteri disisi Allah....

Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri ini pada keluarga, suami dan anak-anak
Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak. Biarlah buruk mana isteri anda, sayangilah mereka........
Beruntungnya seorang wanita yg ada rahim ini ialah dia bekerja dengan Tuhan.... jadi 'kilang ' manusia.
Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh...
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.
Cuti bersalin juga sehingga 60 hari , Bila dah bersalin tu, susukanlah anak..jgn takut "kendur" atau menggelebeh pulak..
Si suami pulak, jgn la berebut dgn anak utk menyusu pulak….
Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah, Tapi bila dah habis cuti tu.. layan lah suami.."offer" lah pada suami ,
Nabi bersabda : berjimak dgn isteri itu pahala ....jangan buat deekkk jeee, Jangan buat alasan itu dan ini pulak…..ingat tu si isteri yee!!! Kata nak pahala lebih…
Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang.... sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..
Satu lagi berita gembira untuk wanita, Sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya, Lahir saja bayi seluruh dosanya habis.
Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak?
Marilah kita pegang kepada tali Allah.
Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid, Allah izinkan terus masuk Syurga.
Untuk orang bukan Islam, dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran siksa kubur.
Untuk peringatan semua wanita yang bersuami seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.


Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari. Contohnya bila dia redho suaminya pergi berjemaah di masjid atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Allah keatasnya jua.


Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga. Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.


Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat di dalam dan di luar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain.


Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya.


Sesungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki..
Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak kaki..
Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir kepada kamu(lelaki),
lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan wanita, dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.


Woman was made from the rib of man,
She was not created from his head to top him,
Nor from his feet to be stepped upon,
She was made from his side to be close to him,
From beneath his arm to be protected by him,
Near his heart to be loved by him.


"Wahai Tuhan...
ku tak layak ke syurgaMu ...
namun tak pula aku sanggup ke nerakaMu...
kamilah hamba yang mengharap belas dariMu .....


"Ya Allah...
jadikanlah kami hamba2 Mu yang bertaqwa ...
ampunkan dosa2 kami, kedua ibubapa kami,
dosa semua umat2 islam yang masih hidup mahupun
yang telah meninggal dunia"......


Kubur itu gelap, cahayanya ialah Laa Ilaaha IllalLah..
Jika diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing, dan kalimah ini di sebelah yang satu lagi, pasti lebih berat lagi nilai kalimah 'Laa ilaaha illalLah' ini.


Rasulullah saw bersabda (mafhumnya) : "Wahai manusia! Ucaplah 'Laa ilaaha illalLah', kamu pasti berjaya!"
Marilah kita ucapkan kalimah ini:
"Laa ilaaha illallah!" x 10


Wallahua'alam......
credit to : ......................

Friday, July 30, 2010

PELAJARI RAHSIA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA!!!!!!!


Asas 5 jari


Jari telunjuk : usus


Jari tengah : Jantung


Jari Manis : Imuniti


Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang

cuba anda lihat pada ruas jari2 anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik…perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking kita…kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin…cube cek tapak tgn masing2, kalo yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak.sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.selain itu, pernak tak sahabat2 mengalami masalah tapak tangan berpeluh atau lembab ke???jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel2 kanser.jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.sekiranya, perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya..


seterusnya,ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya kita sebagai seorang wanita.cuba sahabat2 tengok


pada kuku setiap jari anda..jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna anda mengalami hormon yang tidak seimbang..tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat..insya allah...


ITULAH SAHAJA YANG SAYA PELAJARI MENGENAI RAHSIA PENYAKIT DI SEBALIK TAPAK TANGAN....wallahu`alam....


(sama2 kita renungkan ini: Ramai manusia yang mengorbankan kesihatan pada satu ketika untuk mendapatkan wang ringgit,tetapi akhirnya terpaksa mengorbankan wang ringgit untuk mendapatkan kembali kesihatan yang hilang)


~MORAL: JAGALAH KESIHATAN KITA..IA ANUGERAH YANG TIDAK TERNILAI DARI YANG MAHA ESA....:-)~




Bingkisan dr .::*~Halaqah~*::. Forum Komuniti Muslim & Muslimah

Thursday, July 22, 2010

Wasiat Dari Rasulullah kepada menantunya...

RASULULLAH SAW ada menyampaikan pesanan dan wasiat kepada isteri, anak, kaum kerabat dan umat Islam seluruhnya. Namun antara wasiat yang menarik dan boleh dijadikan bahan renungan bersama ialah wasiatnya kepada menantu baginda, Saidina Ali Abu Talib.




Sungguhpun wasiat itu khusus kepada Ali, namun kita sebagai Muslim dan muslimah, perlu
menjadikannya sebagai iktibar lalu menjadikannya amalan.


Larangan dan suruhan Rasulullah saw melalui wasiat itu, adalah juga untuk kaum Muslimin
dan muslimat. Malah, boleh dikatakan semua perkara dalam wasiat itu adalah ciri-ciri utama orang
beriman.




Berikut adalah antara wasiat Nabi kepada Ali seperti yang diriwayatkan oleh Ibnu Abbas:
Ibnu Abbas meriwayatkan, bahawa Ali Abu Talib berkata: "Pada hari perkahwinan dengan Fatimah,
Rasulullah saw bersabda kepadaku, mengutarakan tiga belas wasiat khusus untukku:"




1. Wahai Ali, takutilah engkau daripada memasuki tempat mandi (hammam) tanpa memakai
kain separas pinggang. Bahawasanya barang siapa memasuki tempat mandi tanpa kain separas pinggang, maka dia mendapat laknat (mal'un).


2. Wahai Ali, janganlah engkau ‘memakai cincin di jari telunjuk dan di jari tengah'. Sesungguhnya
itu adalah apa yang dilakukan oleh kaum Lut.


3. Wahai Ali, sesungguhnya Allah mengagumi hamba-Nya yang melafazkan istighfar:
"Rabighfirli fainnahu la yaghfirul-zunuba illa Anta" ( Tuhanku, ampunilah aku. Sesungguhnya
tiada yang mengampunkan dosa melainkan Engkau). Allah lalu berfirman: "Hai malaikat-Ku, sesungguhnya hamba-Ku ini mengetahui bahawasanya tiada yang mengampunkan dosa melainkan Aku. Hai malaikat-Ku: Jadilah saksi, bahawasanya aku telah mengampuni dia".


4. Wahai Ali, takutilah engkau daripada berdusta. Bahawasanya berdusta itu menghitamkan muka
dan disuratkan oleh Allah sebagai kazzab (pendusta). Dan, bahawasanya benar itu memutihkan
muka dan disuratkan oleh Allah sebagai sadiq. Ketahuilah engkau, bahawasanya sidq (benar) itu berkat dan kizb (dusta) itu celaka.


5. Wahai Ali, peliharalah diri engkau daripada mengumpat dan mengadu-dumba. Bahawasanya orang
berbuat demikian itu diwajibkan ke atasnya seksaan kubur dan menjadi penghalang kepadanya di pintu syurga.


6. Wahai Ali, janganlah engkau bersumpah dengan nama Allah, sama ada dusta atau benar, kecuali
dalam keadaan darurat, dan janganlah jadikan Allah permainan sumpah engkau. Sesungguhnya Allah
tidak menyucikan dan tidak mengasihani orang yang bersumpah dusta dengan nama-Nya.


7. Wahai Ali, janganlah engkau mencita-citakan rezeki untuk hari esok. Bahawasanya Allah
mendatangkan rezeki engkau setiap hari.


8. Wahai Ali, takutilah engkau daripada berbantah-bantah dan berkelahi dengan maki-hamun dan
sumpah-seranah. Bahawasanya perbuatan itu pada awalnya jahil dan pada akhirnya penyesalan.


9. Wahai Ali, sentiasalah engkau bersugi dan mencolek (mencungkil) gigi. Bahawasanya bersugi itu
menyucikan mulut, mencerahkan mata dan diredai Allah, manakala mencolek gigi itu dikasihi malaikat
kerana malaikat amat tidak senang dengan bau mulut kerana sisa-sisa makanan di celah gigi tidak
dicolek selepas makan.


10. Wahai Ali, janganlah engkau melayani rasa marah.Apabila timbul rasa marah, duduklah engkau
dan fikirkanlah mengenai kekuasaan dan kesabaran Allah Taala ke atas hamba-Nya. Pertahankah
diri engkau daripada dikuasai kemarahan dan kembalilah engkau kepada kesabaran.




11. Wahai Ali, perhitungkanlah (tahassub) kurniaan Allah yang telah engkau nafkahkan untuk diri
engkau dan keluarga engkau, nescaya engkau peroleh peruntukan daripada Allah.


12. Wahai Ali, apa yang engkau benci pada diri engkau, maka engkau bencikan juga pada diri
saudara engkau dan apa yang engkau kasih pada diri engkau maka engkau kasihkan juga pada diri
saudara engkau, yakni engkau hendaklah berlaku adil dalam memberi hukuman. Dengan itu, engkau
dikasihi seluruh isi langit dan bumi.




13. Wahai Ali, perbaikkanlah perhubungan di antara penduduk (jiran) sekampung dan antara ahli
rumah engkau. Hiduplah dengan mereka sekaliannya dengan rasa persahabatan dan kekeluargaan,
nescaya disuratkan darjat yang tinggi bagi engkau.


Wahai Ali, peliharakanlah pesananku (wasiatku). Engkau akan peroleh kemenangan dan kelepasan.
InsyaAllah


Islam pada awalnya asing dan akan kembali terasing, maka berbahagialah kiranya bagi yang terasing.

Thursday, July 8, 2010

MyVi LE Dazzling Red

I want this!!!! nk duit nk beli kete..huhu...darling help me please!!!!!!



Thursday, May 27, 2010

26.05.2010-26.05.2004 anniversary wif en hubby : ) ♥♥

Alhamdulillah ku panjatkn syukur ke hadrat Ilahi..kerana memanjangkan jodoh kami..semalam ♥26.05.2010♥ genap 6 thn we declare as couple n now as husband n wife...love u so much darling...
Mei mengukir cerita suka dan duka...
bulan di mana hilang insan tersayang..
bertemu insan yg kini bergelar suami kepadaku...
hari ibu..besday my mum cayunk..
date nikah 15.5.2010
date couple 26.05.2004
Terima kasih YA ALLAH
  Sumanya mengajarku untuk menghargai n menyayangi insan di sekililing yg amat ku sayang
tabah mengharungi hidup walau susah walau sesukar manapun
masih ada insan-insan istimewa di sampingku..
akan ku hargai sumanya
InsyaALLAH

Berikanlah kebahagiaan kepada kami YA ALLAH
Kurniakanlah kami rahmat di sisiMU
dan berilah petunjuk dalam urusan kami dengan segala petunjuk
Mudahkanlah urusan kami YA ALLAH
Permudahkanlah jgn disulitkn kerana engkaulah yang Maha memudahkan segala yang susah adalah mudah bagiMU
Cukupkanlah segala keperluan kami
 Sempurnakanlah dgn segala kebaikan 
Dengan rahmatMU
YA ALLAH wahai yg paling mengasihani drpd yg mengasihani
~Aminn Ya Rabbal Alamin~











Tuesday, May 11, 2010

Dedikasi utk mak tersayang n genap 9 thn arwah abah meninggalkan kami sekeluarga

Happy mother's day to my lovely mum..my mak cyg...
even dh 2 ari berlalu..nk wish gak tuk my mak cyg
mak adlh segala2nya bg sy tanpa dia siapalah sy di dunia ini...
sumber inspirasi sy selamanya
sumber kekuatan
sgt tabah mengharungi suma
sehingga ke saat ini
saat sy bakal diijabkabulkan
terima kasih mak...
terima kasih untuk segalanya
semoga ALLAH sentiasa merahmati mak di dunia dan akhirat
aminnn

9.05.2010
mothers day

10.05.2010
genap sembilan tahun arwah abah tersayang meninggalkan kami sekeluarga
al-fatihah utk arwah abah
semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat
terlalu merinduinya
di saat-saat sy bakal bergelar isteri
abg sbg pengganti wali...
pengorbananmu terlalu banyak
membanting tulang tanpa menghirau panas terik mentari
mencari rezeki sesuap nasi untuk keluarga
sayu dan pilu utk diingat...
terima kasih abah...
windu saat mencium tgn abah sebelum balik ke asrama
dan di pagi itu tak dapat ku tatap wajahmu yg terakhir...
xsempat kita berjumpa...
apakan daya sumanya telah ditakdirkan
doa anak yg soleh n sedekah jariah  kukirim padamu
sayang abahhhh....

~loVe My Mum n My Late Father~



Friday, April 30, 2010

sanggul bonggol unta....salah tu

renung2kn...dgn trend skrg.. : )
sy pn penah wat...blajar dr kesilapan....

Mari kita kongsi hadith dimana Rasullah bersabda :
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلَاتٌ مَائِلَاتٌ رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لَا يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلَا يَجِدْنَ رِيحَهَا وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا


yang bermaksud :


Daripada Abu Hurairah ra beliau meriwayatkan bahawa Rasulullah Saw telah bersabda :


2 golongan yang termasuk dari kalangan ahli neraka yang tak pernah aku lihat iaitu yang pertama mereka yang memegang cemeti seperti ekor lembu (bentuk cemeti itu seperti ekor lembu yang berbulu-bulu dan berambut-rambut) dan mereka memukul manusia dengan cemeti tersebut.


Yang kedua adalah perempuan memakai pakaian tetapi keadaanya umpama telanjang (ketat), dan perempuan ini berjalan sambil berlenggang lenggok dan sanggol rambutnya (ataupun sekarang ikatan rambutnya) umpama bonggol unta.Dan perempuan yang sebegini keadaanya tidak akan mencium bau syurga. Ketahuilah bau syurga sudah boleh diciumi dari jarak begini dan begini.
* Hadith ini diriwayatkan oleh Imam Muslim,Imam Ahmad,Imam Malik dan selain mereka.Hadith ini adalah hadith sahih.


Dinyatakan oleh Rasulullah Saw bentuk pakaiannya adalah ketat (berpakaian tetapi umpama telanjang) yang menunjukkan bentuk tubuh.


Dinyatakan oleh Rasulullah Saw ikatan rambutnya umpama bonggol unta, iaitu sanggulan rambutnya diikat hingga kelihatan seperti bonggol unta (membulat di atas kepala,jelas kelihatan). Kalau kita tengok pada hari ini bukan setakat seperti bonggol unta, tetapi sudah berbagai-bagai bentuk dengan sangul, ikatan dan toncang.


Malah yang memakai tudung pun masih kelihatan bentuk sanggulan rambutnya yang berada di bawah tudung itu,maka tujuan untuk memakai tudung tidak tercapai. Sewajibnya, tudung itu mestilah sempurna sifatnya yang menudung rambut dan bentuk rambut.


Dinyatakan oleh Rasulullah Saw bahawa cara berjalanya adalah berlenggang lenggok menggoyangkan pinggulnya. Hari ini bukan sahaja berjalan berlenggang lenggok, malah perempuan hari ini menari menggerakkan semua tubuh bukan sahaja pinggul,semua tubuh!


Dan dinyatakan oleh Rasulullah Saw sebagai balasannya, bahawa perempuan sebegini tidak akan mencium bau syurga. Dan bau syurga itu boleh dicium dalam jarak sebegini dan sebegini (perkataan sebegini dan sebegini itu tidak dinyakan berapa jaraknya, tetapi ianya ingin menunjukkan bahawa bau syurga sudah pun boleh dicium dari jarak tersebut.
credit from speak with heart....

Wednesday, April 14, 2010

how do you feel??? when getting married

~from the title~
semakin dekat semakin bnyk wawa fkir
xtahu nk ungkapkan cmne
bila sy dh kawen sy kene fokus pd hubby
pastu sy xbleh slalu n suka suki nk lik kg slalu
kena ikut hubby sayela
tp mak sayer camner
mak sy dh mula ckp2
bila sy dh kawen t xdala sapa2 dh kt umah
xda dh yg nk tido ats riba
nk bwak jln2 nek scooter sy tue
yg jd tukang repair mcm2 kt umah tu
sy laki sy la pompuan
coz sy jer yg xkawen
lps ni sy dh kawen
sapela nk ganti sayer
cedeyla..tp kawen kna gak..huhu
mak sy faham tp sy jd cedey tuk mak sayer
ermmm cmne yer
insyaALLAH sy berjanji pd semua yg syg sayer
sy cuba utk tunaikn kewajipan sebaik mungkin
jaga hati sume org
wat baik n hormat suma org
my fiance pn da ckp insyaALLAH
ada msa ja leh lik kg
lgpn 1jln ja
xg jln2 pn xpa asal dpt lik kg jenguk mak n tok sayer  n bkal mak n ayah mertua sayer
~insyaALLAH~
tp sy cedey jgak
mak bnyk bersusah tuk sayer :' (
syg mak sgt2
ibu engkaulah
  ~~~~~~~~~~RATU HATIKU~~~~~~~~~~~
MAY ALLAH BLESS MY MUM
aminnnn

Sunday, April 11, 2010

80% dh settle

Salam tuk semua...
dh lma cik wawa xupdate blog...arini ati tenang n masih berbunga2 cintan...hehe : )
progress about keje kawen......xsgka dh byk benda sy wt and settle...smlm kad jemputan dh selamat ditempah...tgu email jer nk cnfirm!...then...hiv test pn dh slamat...non reactive okay...klula reactive mau x sy pengsan kt klinik tu coz....cnfius dr mna leh sy dpt jangkitan tuh...alhamdulillah slamat sumanyer..: ) lg...bju suma dh settle..umah sy tema pink puteh..umah bkal  encik suami merah krim....semuanya ada kombinasi..sy suker pink dier suker merah...ok la kn...merah+putih jd pink gak...xgitu???....
bilik sy pn dh dpt sentuhan baru...by my self..n abg sayer tlg skit....1ari membuat penukaran menjadi pink cili padi...kt tong cat tu tlis cili padi...so kale cili padila..= pink gelap..btul la kot....
bju sedondon pn dh bli smlm kt jakel...tuk adik bradik n kakak ipar sayer jer..nasib 5 org jer..klu x makin bnyk wit abis kt c2...huhu...lg...photographer pn da settle...tuk nikah session..12 n 13.6...include 2 outdoor....
brg hantaran sparuh dh bli...da lg sparuh....
tp brg tk gift sume lom bli lg...bunga tlur pn lom.....yg pasti mgu dpn khamis n jumaat sy bercuti lg...cuti tanpa gaji ok...terpaksala...nk wt cmne....lik kg n settle about nikah....
toink!!!
~reminder~
xcitednyer nk tgok bju nikah hasil sentuhan k.sue..ari2 dh tgok progress sparuh siap...pasni nk tgok yg siap spenuhnya...
ermmm xsabo nk pkai n nk berposing..maklumla ari bersejarah kn...huhu
11.05.2010 sy start cuti n balik kg tuk sesi ijab n kabul....pd 15.05.2010...
YA ALLAH lancarkanlah perjalanan majlis hambaMU nanti
aminnnnn
~wait 4 next entry~
adios ----------<@

Thursday, March 25, 2010

malas nk update blog coz xleh upload picha...xbesh...waiting for my new lappy...hehe..laptop lma dh kena kebas oleh abg sayer...sbb mase study dlu die belikn laptop tu..pastu dh abih blaja ni..dia minx blk..dia ckp sy dh xguna pon..nk kta apa kn dh dia blikn...lgpn abg kandung sendiri..satu2nya abg kandung kesayangan sy...xpela...ngah survey lappy the latest yg comel n PINK COLOUR..hoho..t dh dpt leh smbung hobby sy mngedit picha n berfacebook 24 hours...yeeeeeeezaaaa  : )

Thursday, March 11, 2010

idaman kalbu...

cantek sumanya....
ngah cr idea tuk kamar beradu pengantin ni...hehe




Monday, March 1, 2010

CERITERA WEEKENDS

B4 N AFTER MY FRIEND BIG DAY
27 Februari 2010...lin n nizam wedding at kg paya terendam sik kedah(umah pengantin prempuan)..
class n schollmate at SMKSIK...


sekitar jln tar n msjid india...meninjau batu korea tuk tudung nikah n kawen lin...jd advisor gak ler...huhu
mcm2 pesyen...inila pompuan dh ada tdung nk batu plak...tp mmg sgt cantek...
kt dpn mydin...inai henna...

test tuk bkal pengantin...
ini dia....
di pagi akad nikah..setelah sah bergelar suami isteri..moga kekal hingga hujung nyawa ek...lin n nizam...cpt2 dpt baby k...
isteri n bakal isteri..hehe
pose jgn xpose...
aksi photographer...
....setelah diijabkabul...
so sweet...
alolo..sweetla lin...menjadi kenangan terindah...
cantik x tudung tu...seri pengantin terserlah
lin n nizam
lin n wawa
school n class mate batch 1998-2002-2004...lma xjumpa ni...windu sumanya..
5 science 3 student rekacipta...2002
fyza majidah
 pienah n waheeda

Friday, February 19, 2010

continue about the boutique

sy ingin meluahkn rsa tidak puas ati yg amat sgt..n terlalu kecewa....napa sume ni blaku kt sy..nape???...apakah hikmah d sebaliknya...emm.. tp perasaan ni ttap cedey..dh berkobar2 nk g tgok bju tu...last2 dpt call yg membuatkn aku panas wlu dlm aircond yg sjuk okeh...dok berangan nk fitting bju sok..n nk bg k.su jait beads...mmgla masih ada msa tuk wt suma tu...BUT..bila dh deal n si tailor tu pn dh jnji siap 20.2...so dh planning suma..last2 gini jdnyer....OMG...

dpt call td...mula owg tu ckp pon xbpa jlas n xbpa nk paham..dh petanda xbaik kt c2... :"(
                  :cik wahida ke ni?
                  :dress awk xciap lg coz SULAIMAN tu thats tailor....xde kt cni..die kt indon..spatutnya blk
                   tp die da hal n flight pn dh burn...die igt nk siapkn smlm dress cik tp xsempat n mmg die xblk.
                   cik mmg nk esok gak ke dress tu..xpn kite org suh tailor len wat...


Bertambah geramnyer aku kt cni dhla kain pn xbergunting lg...nk plak pas kain tu kt tailor len..aritu aku bincang n explain kt SI LEMAN tu cmne design sumer...tailor len kang len plak jdnyer kain tu...huh..dh hangin dh ni...pastu aku tnya lg..mak ai..mmg xgunting lg ke kain tu...aritu bkn main leh siapkn awal..jnji manis betul.!!!! ni kain ke mana tailor ke mana...bile aku ckp cmtu..si caller ni leh ckp SI LEMAN tu leh siapkn setengah hari jer dress tu...klu dh setengah hari cmne ek hasilnyer...xke jd jubah PONTIANAK...hahhhhh..makin geram nih....nmpak sgt wt keja last minit..ckp xserupa bikin..mcm TAIK..perghhhh...bengangnyer aku....

Lastly..aku decide..sok sy g amik kain tu balik n duit deposit..xhingin dh wt kt situ...bnyk lg kedai len...bkn MAROZ tu jer ada...  

Si caller mengiyakan mmg tu suma salah dieorg..ok la kan...tp tu jer ke mampu ckp..klulah aku nk pkai bju tu lusa kew..x ke berhangin2 satu badan..mna nk cr oi...xkn main tgkap muat jer..sekali seumo idup ari bersejarah tu.... insyaALLAH xkn jd cmtu...doa2 la yer...ni kire prepare awl sguh ni...dh jd cmni..klu last mnit cmne la ek...apapn..mmgla WAHIDA tersgt geram+bengang+marah+sedih...n tidak sangka MAROZ konon yg highclass tu services mcm hampeh..TAIK KUCING..LG TRUK PD TAIK KUCING LA KAN...si mamat tailor org sabah LEMAN tu bkn main lg ckp MAROZ ni datin2 bnyk dtg cni tempah..artis bagai....tp HAMPEH SIUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...mentangla aku bkn artis..nma ja cm artis..wt lebey kurang je la ek....xpe xpe...terimalah padahnya nanti...xbaik tpu customer..ko tgokla apa nk jd t...

p/s: k.su bju xciap ag..xleh bg k.su lg..ermmm : (

ape nk wt kn..bersabarla gak...hanya tuhan yg tahu....tp still geram maaaaaa...tulunnnnnnnnnnnnn


xsuka pd org yg memungkiri janji...klu xleh tunai janji jgn wt janji okay...!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Huh...B.E.N.G.A.N.G!!!!!!

Hanya tuhan yang tahu betapa sakitnya hati ni..tolong!!!!!!!!!

EEEEEEE BENCIIIIIIIIIIIIIIII
XSUKANYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
HAHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
NAPA MUNGKIR JANJI????????????????????????????
MCM NK SAMANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN JA...
MAROZ BONGOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BOIKOT...TERUSSSSSSSSSSSSSSSS
TAILOR PENIPU..JANJI TAK TEPATI...
NASIB BUKAN ESOK NK AKAD NIKAH..
KLU X JWBNYA PKAI BJU KEDAH NGAN KAIN BATIK JA...
YA ALLAH BENGANG SGT NI...
NK TEPON HOT FM...
URGHHHHHHHHHHHHH
 SABAQ JA...
MENGGIGIL DH NI...
DHLA INFORM LAST MINUTE...
BENGONG!!!!!!

ASTAGFIRULLAHHALAZIMMM....

:(  :"(  :"(

Ramalan Bulan Kelahiran from FB

23.08.1985

Suka berlawak.
Mudah tertawan padanya.
Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
Berani dan tidak tahu takut.
Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
Pandai memujuk orang lain.
Terlalu pemurah & bersikap ego.
Nilai harga diri yang s...angat tinggi. 
Dahagakan pujian. 
Semangat juang yang luar biasa.
Cepat marah & mudah mengamuk.
Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
Sangat cemburu. 
Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
Cepat berfikir.
Fikiran yang berdikari.
Suka memimpin & dipimpin.
Sifat suka berangan. 
Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
Belajar untuk bertenang.
Sikap kelam kabut.
Romantik, pengasih dan penyayang.
Suka mencari kawan

Leh caye ke sumer ni..ada yg match da yg x..
yg - kiter + kn ek...
sentiasa memperbaiki diri sendiri
menggembirakan orang lain

~ku bahagia~

Thursday, February 4, 2010

...kampung halaman...

This week nk blk kg..wlupn mgu dpn nk cti rya cina..tp kna blk gak mgu ni...my mum demam..pastu tiap ari dia call..rsa cm xsdap ati plak..nk blk gak cmna pon..lgpn nk settle psal borang fiance tuk nikah..coz nk ngadap officer dier...nk amik signature my bro as wali...kna settlekn awal!!! that's all...

Thursday, January 28, 2010

intai intai...COACH


cash RM 282.00
~~~coach capacity wristlet~~~




cash RM 181.00

Huhu...klu leh wat hantaran besh gak ni...
ok x kwn2? pink the licious!!!
tdo xlena ni klu x catch 1...hikhik!
antra 2 ni yg ats tu plg ska..elegant abis...
kepingin bangat
tuk hantaran...
ok sgt kn????...

Friday, January 22, 2010

KERANAMU WANITA...


Apabila..FB N YAHOO MAIL dh kna block...lgsung xbleh bkak!!!!!!!

Pasti sume wrga BPK yg berkaitan xkeruan bla lmn sosial FB dh xleh bkak..sdgkn sblum ni bleh as nk promote FB 1 MALAYSIA tu...kul 1-2 pn xbley..pe cite?walhal non ofis hour..adoyai...pastu plak yahoo mail pn xbley..huhu...mmgla dtg keja tuk wt keja..tp xkn 8jam tumpu tuk keja ja....we need entertainment right??? mencabuli hak asasi manusiakah itu???....

d'sebabkan itu terciptala pic with story nih..layannnn..hehe



Zaman di kolej...bla tgok blk pic dlu..teringat plak...ni mase raja nazrin n tuanku zara salim rasmi kolej..cantik kulit tuanku zara salim tu....bla tgok face to face..tp xsmpat nk tgkap pic skali coz..sume brebut include lecturer sndri..apa lg..dok tolak hang aku..ngan media plak lg...snap jauh je la...kenangan!!!


Ni plak msa d akhir sem kite org..PREMIER DINNER.. MARKETING BATCH ...emm yg tudung maroon tu favourite lecturer kite org yg sporting abis...sume student die bg distinction = A+++ tuk subject die ajr...nk tau die saper???? Pn Ct Nor Zaleha M.Rajoli.....ank kandung M.Rajoli...pelakon veteran tuh...sbijik prangai cm ayh dier...klakar, sporting, kire plg slumber lecturer kt kolej..sense of humor...Pn Ct yg terbaek wok!!!


Jeng jeng jeng...ini adlh housemateku sem akhir....mrgkap bekas MPP kolej...pabila kiteorg dh bosan dok hostel asyik rollcall n firedrill jer...::betulkah eja firedrill tuh..??? move out dok kt luar...bebas sket...mse ni time rayer wt open house tuk kwn2...dh last sem kn...wlupn umah xckup kelengkapan n xckup tikar...huhu..penat tp puas ati kerna sume memuji makanan yg kita org msk sdap!!!!


sape ntah snap..dok mengisi kueh dlm bekas..khusyuk bebeno....


Waktu orientasi dlu..di saat kna ragging...huh...tgok cik wawa..berkasut PinK..jam Pink..Brooch Pink...haha...ni waktu riadah Petang...kna wt Chicken Dance...besh..wlupun xckup tdo+penat+tension+ingat kt mak:: heeee : )

Ni plak waktu..ape ntah panggil dh lupe..yg da check point tu...
kna cari something n answer all the question given...Fokus apa yg dicakap oleh fasi yg mengong...!!!senior2 tu sengal tahap gaban masa orientasi tu..bis jer orientasi OK ja pn...biasala kn...ragging bdak baru#####

Addition yg lepas...

Heeeee...nk upload lg pic engage aritu yg diambil oleh camerawoman menggunakan camera canggih ala photographer...CiK Lin..kwn baikku waktu form1 2 3 dlu...skrg bru jumpa blik coz dia keja JPA cyberjaya...wlupun dia ckp xpro sgt nk snap tp material canggih tu guna...so layan....mekacih bnyk2 lin...yg bakal mlangsungkn perkahwinan 27.2.2010...wajib utkku pergi sbg membalas jasanya...huhu...PASTI!!!

Mase ni Nek En tunang yg sarungkn cincin...xcited sgt dier nk srung kt jari cucu menantu ni...CIK Wawa ni dok ketaq abih dh~~~tgokla smangat pINk sguh..tudung PinK wlupn xmatch ngan bju..
sowi nek = TOK..hikhik...


xigt plak dok mepek pa ntah msa nih... ::mna leh nk salam cium tgn g yunk...xsah jd suami isteri lg..bru engage okay..sabaq nah..lalala...


pndai lin snap!!...ape ntah dok ngomel caien nih...suker la tu dh engage...dlu dok sekat ja dia jgn msuk minang g mak xkasi...spai gaduhla kn...hehe..

Sesi peluk cium ngan future SIL...syahdunya..ahaksss..eN Tunang tu xbis lg dok pot pet...ai...tp bkn POt Pet psal bju k...bkn kna paksa...dia xksah pkai bju kale ape pn..haha..2 yg best..snang nk make over t...
VersI pINk...


Uikss!!!dh bergelar tunangan org cik WaWA nih...cm mimpi plak..
huk!huk!...xcayala...

woMan in black 2 bkal adik ipar...bakal melangsungkn perkahwinan bersama kami nanti...dialah slalu cover line kami time nk g kelah or mkn2 kt umah En Tunang...menjemput n menghantarku pulang..thanks Nurul!!!

Fiance bru nk mkn...org len dh nk lik pon...die dtg lmbat cket..lpas sesi perbincangan bru dtg..
2 pun malu-malu KucinG + TikuS..haha...padahal bkn xpenah dtg...slalu jer dok manja2 ngan mak...huhu..bikin jealous...amik ati bkal mentua katakn....


tetamu yg hadir...yg pkai kopiah kt tiang tu adik arwah abah...dia srg ja waris terdekat belah abah yg dtg..yg len "BZ" kot..thanks p.teh...sudi mai...yg serban tu ustazku wktu kelas KAFA skolah rendah dlu...sakit weh dia cubit perut klu salah bca quran...xkira laki pompuan dia balun...sakit woooo...


mY cAyunkku..amik pe ntah dlm kete...nmpak x pink panther mlekat kt cermin tuh..huhu..kesayanganku..klu dia buang siap!!!..majuk trus...heeee


Rombongan berangkat pulang...opss jgn bg jatuh hantaran tuh...penat cek buat!!!


...my Story...



Thursday, January 21, 2010

Something to Share

Ustazah Fatma Az-Zahra menurunkan petua untuk kaum ibu menjaga diri agar sentiasa jadi macam 'abqaro' menurut ayat di dalam Surah al-Waqiah.



('Abqaro' ini bermaksud perawan yang sentiasa menjadi perawan)


Ayat ini elok untuk diamalkan setiap hari oleh kaum ibu untuk menjaga kesihatan luar dan dalam.



Caranya:

Lepas solat Isya', ambil air segelas, baca Al-Fatihah sekali,


Ayatul Qursi sekali dan Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.


Tiup dalam air dan minum.


Niat dlm hati utk menjaga kecantikan diri & utk kebahagiaan rumahtangga.



Makna surah Al-Waqiah ayat 35-38:

(56.35) Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa,


56.36) Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh),


(56.37) Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang sebaya umurnya,


(56.38) (Semuanya itu disediakan) bagi puak kanan.

Khabarkan kepada kaum ibu dan isteri2 semoga ada manfaatnya.



JADIKAN AL-QURAN SEBAGAI PENAWAR HATI,
ZIKRULLAH SEBAGAI PENGHIBUR HATI,
SOLAT SEBAGAI PELINDUNG DIRI,
TAQWA SEBAGAI BAJA DI DALAM HATI,
SYUKUR SEBAGAI PENEMAN DIRI
 
::lom jd isteri tp dlm persediaan ke arah itu...:')
from masonline shop...suh disebar-sebarkn...

Wednesday, January 20, 2010

Bunga-Bunga Cinta

Cause I am your Lady
And you are my Man
Whenever you reach for me
I will do all that I can

Lost is how I am feeling lying in your arms
When the world outside is too much to take
That all ends when I am with you

Even though there may be times
It seems I am far away
~~~Cause I am always by your side~~~

^~~~~~~~~I LOVE U CAYUNK~~~~~~~~~~^



Monday, January 18, 2010

Kasih sayang bukan untuk dijual beli...

Bercerita tentang kasih, sayang dan cinta tidak pernah ada akhirnya..Inilah anugerah teristimewa ALLAH buat makhluknya. Namun sayang itu pastilah jangan kita mengatasi sayang kepadaNYA. Inilah cinta sebenar-benarnya. Cinta abadi yang perlu setiap daripada kita menghayatinya. Apabila cinta itu menjadi satu dan jitu, kita akan pasti pandai menilai serta menghargai setiap anugerah cinta yang diberikan. Kita pasti akan lebih menyayangi pasangan yang dipinjamkan buat kita.  

Kasih sayang juga bukan uji kaji, bukan untuk dijual beli. Sayang ketika berada, benci bila tiada berharta. Sayang juga bukan semasa muda belia. Dibuang kala usia menginjak tua...Hargailah setiap pemberian yang kita miliki. Setiap kasih sayang yang ada di hadapan mata... 



Di Hujung Minggu..
Cedey n terkilan sgt xley blk kg...fiance da function jumaat mlm tu...F.R.U.S.T..apa harus dibuat ...setelah bju kerja dh siap iron tuk sminggu...so sabtu tu..bgun awl pg grg bihun stok spai mlm..kmas bilik...bsuh bju....n cik wawa lepak kt cc start kul 10 spai 2 lbih cm2...spend RM 9.10...gilos..mmg xpenah selama n sebnyk itu sblom ni...huhu..jd 1st customer plak tu ...FACEBOOK...layannnnnnnnnnnnnnnn..dok berchatting ngan kakaku yg kebetulan xkja ritu...bleh plak dok igt memori lma..kakak plak siap upload pic bersama arwah abah...adoi...nangis aku depan pc tuh...bdak2 kt dlm cc tu mest dok ngata pe hal plak minah ni...huk huk...biarkn mereka...janji aku PUAS!!!!!meratapi pilu...

Pas blk dr cc..pas zohor camtu...manja2 ngan PINKY jp...n layannnn magazine plak..bis ku khatam sumenyer....saksikan....hehe

Mase chatting tu..lin plak ajak g nilai3 ari ahad..apa lg follow jer...smbil survey brg kawen ape yn ptut...xbli pn..usha2 dlu....mmg xthn...carpet pink!!!!ratusan..huh...nk bli gak...t ajk fiance g sane time dier LI kt KL bln 2 ni...hehe...leh dating slalu ....huhu...klu mak tau mrh ni..dh tunang berkepit ja...


xbley nk tafsir muka cedey or appy cket...at least xadela terperap jer kt umah ari ahd...mengintai lin dr tingkap xspai lg....rupenyer die tgu kt PETRONAS....haha...
the end..al kisah d hujung minggu...